Paul Wardingham-Futurisztikus shred


Paul Wardingham nemrég jelentkezett egy instrumentális albummal. Stílusát, hangulatát tekintve leginkább Jeff Loomis, Tony McAlpine, a Biomechanical jut róla eszembe, de ez csak amolyan megközelítés, szerintem meglehetősen egyedi megszólalása van. Készített egy videót néhány motívumról, amit a nótáiban használ, ezt nézheted itt meg:

 

Pár megjegyzés: a legelső sweep picking motívumban sus2 arpeggio azt jelenti, hogy az akkordban nem szerepel a moll vagy dúrterc, hanem az alaphanghoz képest a második hang (pl. E sus2 esetében nincs G# az arpeggioban, hanem F# van).

A második példában többhúros tapping látható, a mixolíd skálát használva.

A harmadik példa egy pengetés-sweep picking-darálás, az egészhangos skálát használva. Ennek a skálának a szerkezete egyszerű, elindítod egy hangról, és egész hangokat pakolsz egymás után addig, míg eléred újra a kezdőhangot. A motívum második része egy ún. bővített arpeggio.  Ez azt jelenti, hogy nincs benne a kvint, hanem a bővített kvint (fél hanggal feljebb) szerepel.

A negyedik példában a középső ujj mellett a kisujj is bekapcsolódik a tappingbe.

Az ötödik példa a líd domináns skálát használja, ez nem más, mint a melodikus moll hangnem negyedik foka.

A hatodikban az eddigi ötleteket, technikákat gyúrja össze, alkalmazza. A fríg domináns skálával kezdi, ez pedig a harmonikus moll 5. foka. Aztán megint az egészhangos jön, majd kvintekkel tappinggel, majd sus2, líd domináns.

Az album számai meghallgathatók a youtube-on (ő maga töltötte fel), itt az egyik kedvencem:

 

Segítségképpen leírtam az Esus2 és az A aug (bővített) arpeggiot, itt találod:

Esus2 és A aug arpeggio

Ha érdekelnek ezek a skálák, a másik honlapomon megtalálod őket.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük