Ingyenes leckék 2 11


Megtanultad a korábbi leckéket? Remek! Akkor jöhet a folytatás...

Először is, nézd meg ezt a PDf-et a biztos alapokkal, ami a tanuláshoz szükséges.

Pdf

Elakadtál egy leckével? Valamiért nehezen megy egy mozdulatsor? Nézd meg ezt a videót, találsz benne hasznos támpontokat, hogy mit vizsgálj meg a gyakorlásod során, hogy túljuss a holtponton!

Töltsd le a PDF fájlt a gyakorláshoz:

PdfA legfontosabb ritmusképleteket tanulod meg ebben a leckében, amelyekkel minden stílusban találkozni fogsz. A ritmus pengetés mozdulatait is gyakorolni fogod ezzel a leckével.

Töltsd le a PDF fájlt a gyakorláshoz:

Pdf

A pengető kéz edzésén van ebben a leckében a sor, a húrbiztonságodat fejleszted ezzel a leckével főleg, de az fogó kezed ujjainak koordinációját is. A pengetés során a húrokon kell majd le-fel ugrálnod.

A váltott pengetést gyakorlod ebben a leckében. Attól függően, hogy melyik húrról melyik másik húrra folytatod a pengetést, 4 féle húrváltó mozdulatra lesz szükséged. Mind a négyet megtalálod ebben a leckében.

Töltsd le a PDF fájlt a gyakorláshoz:

PdfAz ujjaid koordinációját fejleszted főként ezzel a leckével, és a váltott pengetésedet is.

 


Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

11 Gondolat “Ingyenes leckék 2

  • Isti

    Kedves Csaba!

    Érdeklődnék, hogy a Dallamjáték 1-hez tartozó alap zenét esetleg megtudnád e osztani, hogy lehessen vele gyakorolni? Akár egy letölthető mp3 formátumban, vagy egy youtube-os video-val. Az oldal nagyon tetszik, újra elkezdtem vele/miatta a gitár tanulást.

    Köszi!

    Isti

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Szia Isti!

      Köszönöm, hogy írtál, és örülök, hogy tetszenek a leckék.
      A kíséretet szerintem a youtube-ra tudnám felrakni, ha megtalálom, mert sajnos nem tudom, hogy hová is raktam.
      De megpróbálom megkeresni. Addig azt próbálhatod meg, hogy rájátszod a videóra.
      Köszi, jó gyakorlást, szia!
      Csaba

  • Marica

    Szia Csaba!

    Ezek a “Húrbiztonság” és “Dallamjáték” gyakorlatok bizony már elég huncutok! Még sokat kell nyúznom őket, hogy zenének hallatszanak! Nagyon jók ám!
    Közben rájöttem, hogy mennyire fontos, hogy hogyan tartom a gitárt. Ha a fogólapot magasabban tartom, mint a testet, sokkal könnyebben és görcsölés nélkül tudom a hangokat fogni. Így van ez, vagy ez csak az én személyes könnyítésem?
    Köszi a gyakorlatokat, akkor most még pöntyögök egy kicsit….

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Szia Marica!
      Nagyon jó, hogy gyakorlod őket sokat, mert ezek a mozdulatok jelentik minden gitárjáték alapjait.
      Nagyon fontos, hogy jól be legyenek gyakorolva, jól rögzüljenek.
      Igen, a gitárt kicsit ferdén célszerű tartani, hogy a fogólap feljebb legyen, mint a test.
      Hajrá, nyomassad szorgalmasan a gyakorlást! 🙂

  • tempfli eliza

    bocsi az előbbi hozzászólásért ugyanis nem néztem meg a videót csak a pdf lapot. most hogy megnéztem a videót is tisztázódott a dolog. annak ellenére hogy a videó valamiért megállt a magyarázatot hallottam és nagyon jó volt hogy lassú és alapos volt. köszönöm a leckéket.

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Szia,
      köszönöm a visszajelzést, örülök, hogy tisztázódott. Szóljál máskor is, bármi kérdésed van!
      Sok sikert kívánok a tanuláshoz!

  • tempfli eliza

    egy kérdésem lenne. a lepengetések és felpengetések a ritmusgyakorlatoknál egy-egy húrra külön külön értendő vagy az összesre a fentitől a lentiig és vissza. gondolom egy egy húrra értendők, merthogy a mellépengetés kiküszöböléséről esett szó

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Szia Attila,
      köszönöm a visszajelzést, nem kell sietned, haladj a saját tempódban!
      Nagyon jó, hogy odafigyelve tanulsz, ez a lényeg!
      Így tovább, szia!
      Csaba

  • Török Gábor

    Szia Csaba

    Az oldal sokkal áttekinthetőbb és könnyebben kezelhető, mint a régi.
    Az új leckék kiválóak, nekem a Tavaszi szél tetszik a legjobban.

    Gábor