Ingyenes leckék 1 52


Köszöntelek a Kezdőgitártréningben!

Remek döntést hoztál! A következő leckékből megtanulod azokat az alapvető mozdulatokat, amelyekkel minden kezdő gitárosnak foglalkoznia kellene, ha biztos tudásra akar szert tenni. A kezdő gitár tanulás során 5 ilyen mozgásforma van. Ezek a következők:

Ujjkoordináció. Ez azt jelenti, hogy mennyire tudod az ujjaidnak tudatosan "megmondani", hogy merre menjenek. Ezt az elején leginkább dallamokkal lehet fejleszteni.

Ritmusjáték. A gitár fontos ritmushangszer, bármilyen stílust is fogsz játszani, biztos ritmikai alapokkal kell, hogy rendelkezzél. A ritmikai tudás nemcsak a ritmusjátékodra, de a szólójátékodra is alapvető hatással van.

Akkordváltások. A ritmusjátékhoz akkordok is kellenek. Most megtanulod a 8 legfontosabbat, amelyekkel dalok százait tudod majd eljátszani. Azt is megismered, hogy hogyan célszerű ezen akkordok váltását gyakorolni. Ezek alapján már a többi akkordot is könnyebben meg fogod tudni tanulni.

Húrbiztonság. Ez a képesség azt jelenti, hogy mennyire tudod magabiztosan eltalálni azt a húrt, amelyiket szeretnéd. Mivel a húrok nagyon vékonyak, ez egy nagyon finom mozdulat, így megéri nagy hangsúlyt fektetni a gyakorlására. Ha nem tennéd, a sok mellépengetés miatt mindent sokkal lassabban tanultál meg.

Váltott pengetés. A szólózáshoz, gyors dallamok kipengetéséhez alapvető technika. A leckékben megtanulod, hogy hogyan végezd, mire figyeljél, és több példát is fogsz kapni.

Vágjunk akkor bele!

 

Üdvözöllek és gyakorlási útmutató, hogy a leggyorsabban fejlődj!

A soron következő 3 leckével már találkozhattál a Youtube-on vagy itt a blogomon, de ezek annyira fontos leckék, hogy ide is berakom őket. Ezekkel kezd a gyakorlást, ha még nem láttad őket. (Mivel ezek közül 2 régebben készült, a minőségük mai szemmel már nem az igazi, de kérlek, tedd ezt félre, és a leckék tartalmára koncentrálj, mert az viszont megállja a helyét mind a mai napig.)

Az első leckéd egy klassz kis magyar népdal dallama. Ujjkoordinációt és az alap pengetést fejleszted vele.

Az első leckéd a húrbiztonság témakörében.

Ebben a leckében az ujjkoordinációdat és a váltott pengetésedet fejlesztheted.
Sajnos a kíséret most nem tudod letölteni, ne haragudj.

Ha ezekkel a leckékkel kész vagy, jöhet a többi! Kattints a folytatáshoz.


Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

52 Gondolat “Ingyenes leckék 1

  • István

    Kedves Csaba!
    Szeretném megkérdezni, hogy az 5 hónapos kezdő gitártréningben szerepelnek-e az ingyenes leckék, melyeket eddig kaptam, valamint az interneten található videók? pl.14 gitáros gyakorlat

    Várom szíves válaszát.
    Üdvözlettel: István

  • Magyar Miklós

    Örömmel látom a kommentekben, hogy több 50 feletti kezdő is próbálkozik – remélem sikerrel- a gitártanulással.
    Magam is 50 felett vagyok, bő negyven éve apám mutatott pár fogást de kamaszkori türelmetlenségem miatt máig nem tanultam meg játszani (pedig a nagy igyekezetben nagyapám muzeális értékű gitárját tönkre vágtam anno).
    Most, kisebbik fiam ötödik születésnapjára gitárt kért és kapott. Rocksztár akar lenni, szegény még nem tudja, hogy ez már kiment a divatból, de én nem fogom elvenni a kedvét (Angus Young a példaképe:-)).
    Szóval, vele együtt néztük a Youtubeon a különböző oktató videókat, így találtunk az oldalaidra. Bevallom, fiam lelkesedése rám is hatással van, olyannyira, hogy azonnali hatállyal rendeltem magamnak is egy gitárt ( a fiamé háromnegyedes, az nekem kicsi, meg jobb ha mindenkinek van saját). Szóval most a gyerekkel együtt fogunk tanulni, És ki tudja, mire nagypapi leszek, tán magam taníthatom az unokáimat:-).

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Szia Miklós, köszönöm, hogy írtál, és örülök, hogy belevágtál a gitározásba a fiaddal együtt!
      Biztos nagyon motiváló együtt tanulni! Sok sikert a gyakorláshoz mindkettőtöknek!
      Csaba

  • Anita

    Kedves Csaba
    Én valamikor Januárban kezdtem el Gitározni.(az iskola felajállot egy délutáni foglalkozást) De akkor beütött a járvány és nekem nem volt saját gitárom ezért kimaradt 6 honap de egy hete kaptam egy gitár és újult erövel kezdek neki ennek a kezdögitártreningnek. az eggyetlen nagyobb problémám az az hogy az akkordoknál véletlen lefogom a többi húrokat is. mit lehet ez ellen tenni?

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Kedves Anita!
      Köszönöm, hogy írtál!
      Az akkordok nem könnyűek az elején. Teljesen érthető, ha belelóg az ujjad.
      Nagyon melegen azt javaslom, hogy haladj szépen sorban a leckékkel. És csak akkor kezd el
      az akkordokat gyakorolni, ha már az összes korábbi leckét le tudod jól játszani. Addigra az ujjaid
      is ügyesebbek lesznek, a tartást is jobban megszokod. Ez a kulcs az akkordok lefogásához.
      Sok sikert hozzá, szia!

  • Juhász Katalin

    Kedves Csaba!

    Nagyon boldog vagyok, hogy megtaláltam az oldaladat, és hálás köszönet, a szívből jövő szeretetedért, amit a tanulóknak adsz.
    Mindennap alig várom, hogy hazaérjek és tanulhassam a leckéidet, amik türelmesen, érthetően vannak felépítve.
    Köszönöm a magam és a tanulók nevében is, hogy vagy nekünk!

    Üdvözlettel:
    J. Kata

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Kedves Kata!
      Köszönöm, hogy írtál és az elismerő szavaidat is!
      Nagyon örülök, hogy ilyen lelkesen végzed a tanulást!
      Folytasd így tovább és meglesz az eredménye!
      Üdvözlettel:
      Csaba

  • Oszkár Csömör

    ÚH!!!!! Csaba”!! nem semmi Zene Tanár vagy”… Szintén én is rengeted gitár oktató anyagot néztem és próbáltam tanúlni; de el menta kedvem) ( Nálad viszont oda figyelek ,mert megfogja az agyam ahogyan oktatod!!. Kár hogy csak barangoltam ide oda és itt voltál az orrom előtt”… AAAAAA Anyám még a végén 59 évesen gitározni fogok!!!? Annyira örülnék”… Nagyon köszönöm az ingyenes leckéket szívbő”!!!

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Helló Oszkár!
      Köszönöm, hogy írtál!
      És örülök, hogy tetszenek a leckék, és hogy érzed a fejlődést!
      Gyakorolj szorgalmasan és meglesz az eredménye, hidd el!

  • Tóth Attila

    Kedves Csaba!
    Mint sokan mások, én is rengeteg gitároktatós Youtube videót megnéztem.
    Azért döntöttem a Tied mellett, mert egyértelműen látszik – és a gyakorlatban is bebizonyosodik -, hogy lépésről-lépésre építkezve tanítod meg a gitározás alapjait. Sokan az akkordok lefogásával kezdik, ami szerintem csak elveszi a kedvet, mert a kezdő keze még nem áll rá erre a mutatványra.
    Tetszik, hogy egymás után vonod be a húrokat a feladatokba és így tényleg van idő a hurbiztonság valamilyen szintű megszerzsére.
    A második dallam olyan jól megy, hogy felvettem és elküldtem az ismerőseimnek – büszkeségből. Remélem utólag majd megmosolygom ezt a sztorit, de most még sikerélményt jelent. 🙂 A harmadik lecke is egészen jól alakul. – három hete próbálkozom
    Köszönöm a részletes bemutatást és a türelmes magyarázatokat. Attila (66 rangidős?)

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Kedves Attila!
      Köszönöm, hogy írtál, és örülök, hogy tetszenek a leckék!
      Igen, a gitártanulás során nagyon fontos a fokozatosság, ezért is csináltam így a leckéimet.
      Örülök, hogy látod az értelmét, hasznát ennek.
      Klassz, hogy a második lecke már úgy megy, hogy elküldted ismerősöknek!
      Folytasd így tovább a többivel is, és sok sikert kívánok!
      Csaba

  • Zsolt

    Üdv! Megnézve így este a legelső videót jön,hogy tanuljak és gitározzak. No,majd holnap mér késő van,de a lényeg most következik: Szerintem rengetegen hálásak vagyunk Önnek,így szeretnék mindannyiunk nevében hatalmas köszönetet mondani magért a fáradozásért,és az itt feltett kérdésekre,vagy bárhol másutt-adott válaszait. Ugyanekkor,hogy mindezt teljesen ingyenesen és költségmentesen teszi! Példátlan itthon ez a fajta odaadás! Nem dicshimnusz ez,csak egy egyszerű,de annél bagyobb szerettel írt köszönet!
    Egészséget,és további sok-sok szép húr-pengetést mindannyiunknak!
    Üdv,Zsolt 🙂

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Kedves Zsolt!
      Köszönöm, hogy írt! És örülök neki, hogy tetszenek a leckéim és hasznosnak találja őket!
      És köszönöm az elismerését, kedves szavait!
      Sok sikert kívánok a gitártanuláshoz!
      Üdvözlettel:
      Csaba

  • Oswald Gábor

    Kedves Csaba!

    Köszönöm szépen az első leckéket.
    Nagy örömmel és lelkesedéssel álltam neki a gyakorlásnak,
    és máris van egy kis sikerélményem.
    Köszönöm a tanulási lehetőséget

  • Glázer János

    Szia Csaba!
    Már 1 hete megvettem az első gitárom, és attól a naptól kezdve gyakorlom a leckéide, napi 1-2 órát. Több leckét is megnéztem másoktól, de a tiedet értettem meg a legjobban, és leg hamarabb. Nagyszerű tanár vagy, és ezuton is szeretném megköszönni a lehetőséget, hogy tőled tanúlhatok. Köszönöm!
    Remélem egyszer majd személyesen is tudunk találkozni,hogy megköszönhessem.

  • Bakos Katalin

    Kedves Csaba!

    Szeretném megköszönni, hogy elküldted a leckéket!
    A nulláról indultam és elég reménytelennek éreztem, hogy valaha megfogok tanulni gitározni..de a leckéiddel már nem így érzem, nagyon sokat segítenek!
    Köszönöm mégegyszer!!

    Üdvözlettel:
    Kati

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Kedves Katalin!
      Köszönöm, hogy írtál!
      És örülök, hogy érzed a fejlődést! A gitározás nem könnyű, de csináljad és meglesz az eredménye!
      Sok sikert hozzá,
      szia!
      Csaba

    • Glázer János

      Szia Csaba!
      Már 1 hete megvettem az első gitárom, és attól a naptól kezdve gyakorlom a leckéide, napi 1-2 órát. Több leckét is megnéztem másoktól, de a tiedet értettem meg a legjobban, és leg hamarabb. Nagyszerű tanár vagy, és ezuton is szeretném megköszönni a lehetőséget, hogy tőled tanúlhatok. Köszönöm!
      Remélem egyszer majd személyesen is tudunk találkozni,hogy megköszönhessem.

      • Csaba Bejegyzés szerzője

        Szia János!

        Köszönöm, hogy írtál és örülök, hogy a segítségedre vannak a leckéim!
        Köszönöm az elismerő szavaidat is.
        Remek, hogy ilyen szorgalmasan gyakorolsz, folytasd így tovább és meglesz az eredménye!

  • Király József

    Szia Csaba!
    A leckék megérkeztek,köszönöm!
    Én is elmúltam 50 éves(látom nem én vagyok az egyetlen),szintén nulláról kezdek.
    Üdvözlettel:
    József

    • Dóra Ràkos

      Szia Csaba!
      Dóra vagyok, 49 éves! Màr talàlkoztunk a gyors fejlõdés stratégia tréningen (eltévedtem), végülis sikerült feliratkoznom ide és nagyon tetszik! A màsok hozzàszólàsàból Is tanultam és remélem sikerül majd magabiztosan eljàtszanom egyszercsak valamit!
      Nagyon logikusan magyaràzol és ezért nagyon bízom benned!
      A hozzàszólók Is tetszenek, màr nem érzem magam olyan idõsnek sem! Köszi! Dóra

      • Csaba Bejegyzés szerzője

        Szia Dóra!
        Köszi, hogy írtál!
        Örülök, hogy sikerült regisztrálni, és hogy tetszenek a leckék!
        Látod, milyen klassz gitáros kollégák vannak itt?
        Sok sikert a gyakorláshoz!
        Csaba

  • Torda András

    Szia Csaba !
    A leckéket megkaptam. Köszönöm !
    Elmúltam 50 éves, nulláról kezdek. Szeretnék megtanulni gitározni, mert tetszik. A leckék jók és részletesek, sokat segítenek. Köszi mégegyszer !

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Szia András!
      Köszönöm, hogy írtál és örülök, hogy tetszenek a leckék.
      Haladjál szépen sorban, és akkor menj csak tovább a következő leckére, ha már fejből és
      nagyjából hibátlanul el tudod játszani az aktuális leckét. Így fognak a jó mozdulatok
      rögzülni, melyekre támaszkodni tudsz a későbbiekben.
      Sok sikert a tanuláshoz!

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Szia Imre!
      Akkor jó helyen jársz, ezek a leckék pont 0-ról indulnak. Haladjál sorban, türelmesen, és szépen fogsz fejlődni.
      Sok sikert a gyakorláshoz!

  • Feri

    Kedves Csaba!

    40+ évesen, kb 30 éves vágyamat próbálom valóra váltani a leckéid segítségével, nulláról indulva.
    A lökést az adta, hogy kisiskolás fiam kapott egy gitárt, azt megpengettem és újra 16 évesnek éreztem magam 🙂
    Kapuzárási pánik vagy sem, nem érdekel, kiváncsi vagyok, mire jutok és kész 🙂

    Hálás vagyok az online leckéidért!

    Üdv,
    Feri

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Kedves Feri!

      Köszönöm, hogy írtál!
      Nagyon klassz, hogy belevágtál a gitározásba! Hidd el, szorgalommal és figyelmes gyakorlással remek szintre el fogsz tudni jutni!
      Gyakorold be nagyon jól ezeket a leckéket, ezeket a mozdulatokat fogod használni mindig a gitáron (fejből menjenek és hibátlanul).
      Kezd a legelején, a legkönnyebb leckével. És csak akkor menj tovább, ha már megy. Apránként, nem kell sietni.
      Így fogsz a leggyorsabban fejlődni.
      Sok sikert kívánok a tanuláshoz,
      szia!
      Csaba

  • Botos Zoltán

    Kedves Csaba!
    Ötvenéves kezdő gitártanulóként nagyon hasznosnak tartom a leckéidet. Köszönöm, hogy időt és fáradságot nem kímélve megosztod tudásod idegen kezdő tanulók számára.
    Üdvözlettel Botos Zoltán

  • Mihály

    Kedves Csaba! Nagyon szépen köszönöm a leckéket.Én negyvenhét éves vagyok.7-8éves koromban kaptam egy 1/2-gitárt a szüleimtől .Sajnos nem volt aki tanítson( ráadásként balkezes vagyok ) A gitár tanulás mégis titkos vágyam maradt. Gitárt névnapomra kaptam a családomtól.

  • Nagy Csaba

    Szia Kedves Csaba!Én ötven éves vagyok és most szántam rá magam hogy hangszert vegyek a kezembe.Nálunk mindenki zenél a családban,a feleségem szolfézs zeneelmélet tanár a kisfiam pedig csellózik furulyázik és hegedül.Úgyhogy én sem maradhattam ki a sorból.Az én választásom a gitárra esett mert szerintem nagyon szép dolgokat lehet kihozni a klasszikus gitárból akkordbontásokkal.Így találtam rá az oldaladra.Hála Neked,a leckéidet követve nagyon gyorsan lehet fejlődni.Nagyon aprólékos profi és lelkiismeretes munka ez a tananyag.Látszik hogy szívügyed hogy bevezess másokat is a muzsikálás minden apró részletébe.Köszönet érte hogy hozzáférhetővé tetted sokunknak ezt a lehetőséget.Innentől rajtunk múlik a gyakorlás.További sikeres munkát kívánok üdvözlettel:Nagy Csaba

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Szia Csaba!

      Köszönöm szépen a kedves szavaidat, és nagyon klassz, hogy belevágtál a tanulásba!
      Tartsd meg a lendületedet és sok örömöt kívánok a gitározáshoz!
      Üdvözlettel: Csaba

  • Faragó Imre

    Szia Csaba!Faragó Imre vagyok,44éves és egy régi álmom vált valóra karácsonykor.Kaptam egy tanuló elektromos gitárt.Erősítő még nincs hozzá de telefon átalakítóval tudom használni.Sok kezdő leckét megnéztem a neten,de a tiedet találtam számomra a legmegfelelöbbnek.Én teljesen kezdő,és koromnál fogva nem valami ügyes ,az első két leckét sikeresen és viszonylag gyorsan tudtam venni.A videók érthetőek követhetők,.Köszönöm hogy vannak ilye lelkiismeretes emberek akiktől lehet tanúlni.További sok sikert és jó egézséget kívánok a munkához.üdv Imre!

    • Csaba Bejegyzés szerzője

      Szia Imre!
      Köszi, hogy írtál, és kedves szavaidat is! Nagyon klassz, hogy belevágtál.
      A lényeg, hogy szépen, a saját tempódban haladjál, és sorban kövesd a leckéket. Csak akkor menj tovább, amikor már biztosan megy az előző lecke, fejből, és – nagyjából – rontás nélkül.
      Nyomasd Imre, jó lesz! Szia!
      Csaba