3 biztos jel, amiből tudhatod, hogy jól gyakorolsz 3


A gitáron való gyakorlás során legalább annyira fontos, hogy hogyan gyakorolsz, mint hogy mit gyakorolsz. A mostani bejegyzésben megismerheted 3 biztos jelét annak, ha jól végzed a gyakorlásodat. Olvass tovább!

A videó tartalma szövegesen is:

1. biztos jele a gitáron való hatékony gyakorlásnak: a végén jobban megy, mint az elején

Ha az adott mozdulat a gyakorlásod végén jobban megy, mint az elején, akkor jó nyomon vagy! Jól csináltad a gyakorlásodat! Gondolhatnánk, hogy ez mennyire magától értetődő, hogy a gyakorlás végén jobban menjen az adott dolog, mint az elején. De tudnád, hányszor tapasztaltam pont az ellenkezőjét!
Nem egyszer voltam úgy, hogy a gyakorlásom végére szinte rosszabbul ment minden, annyira fáradt, görcsös volt a kezem, annyira frusztrált voltam fejben.

Vagy tapasztaltad azt, hogy mondjuk volt 30 perced gyakorolni, és ebből 20 perc csak küszködés volt, és csak az utolsó néhány percben sikerült elérni valami kis haladást? Tudnád, hogy én hányszor tapasztaltam ezt!

Ha találkoztál a fentebb leírt két eset egyikével, az jól jelzi, hogy valamit sajnos nem jól csinálsz, valamit meg kellene változtatnod a gyakorlásodban!

2. biztos jele a gitáron való hatékony gyakorlásnak: a végére a kezeid nem fáradtak el

Ha jól gyakorolsz, akkor a gyakorlásod végére a kezeid nem, vagy csak minimálisan fáradtak el. Miért?

  • Mert pihenteted őket a gyakorlás során, így a legkönnyedebb izomzattal végzed a mozdulatokat
  • Mert nem kapkodsz, hanem a megfelelő gyakorlási tempóban végzed a mozdulatokat
  • Mert a szintednek megfelelő mozdulatokat végzel, nem rohansz előre
  • Mert nem szorítod a gitár nyakát

3. biztos jele a gitáron való hatékony gyakorlásnak: nem bosszankodsz

Nagyon fontos megtanulnod azt, hogy figyeled azt, hogy fejben mit érzel. Bosszankodsz, frusztrált vagy gyakorlás során? Vagy nyugodt vagy és könnyed fejben? Azért fontos mindez, mert nem csak a mozdulatok rögzülnek gyakorlás során, hanem az is, amit érzel!

Például, jártál már úgy, hogy egy mozdulattól már azelőtt féltél, hogy egyáltalán lefogtad volna? Ha igen, az egyértelmű jele, hogy nem jól gyakoroltad azt a mozdulatot. A rossz mozdulatot során kudarcot éreztél, és a rossz mozdulattal együtt a vele járó rossz érzés is rögzült. Ezért jön ez elő ez az érzés már akkor is, amikor még csak készülsz erre a mozdulatra.

Ha a korábban felsorolt pontokra figyelsz, akkor viszont nagyon valószínű, hogy fejben is könnyed és nyugodt tudsz maradni a gyakorlásod során. És ez kell ahhoz, hogy a leggyorsabban fejlődj.

A végére pedig egy kérdés: neked mi a tapasztalatod? Találkoztál már a fentebb felsorolt jelenségekkel? Írd meg hozzászólásban, kíváncsi vagyok!


Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 Gondolat “3 biztos jel, amiből tudhatod, hogy jól gyakorolsz