Fürgébb, gyorsabb, lazább ujjak? Próbáld ezt ki… 1


Egyik kedves diákom (köszönöm, Tibor) találta ezt a videót a neten. Remekül segít az ujjak “formába hozásában”.

Rendszeres gyakorlása nagyban fog segíteni. Hogy miért? Olvasd el…

Sokáig küzdősportoltam, és hamar megtapasztaltam, hogy az izmaim eléggé kötöttek. Az edzőtársaim közül voltak, akik lazán fel tudtak rúgni fejmagasságba, nekem a derékmagasság is jelentős erőkifejtésembe került.

Akkor értettem meg a lazítás fontosságát. Az egy dolog, hogy pl. karatéban magasabbra fel fogsz tudni rúgni, ha lazábbak az izmaid, de ráadásul kevesebb erőkifejtésedbe is fog kerülni!

Vagyis: kevésbé fogsz fáradni!

Szerinted az számít, ha egy küzdősport versenyen az egyik versenyző a lazasága miatt kevésbé fárad?

És az vajon segít a gitáron, akkordozásnál, szólózásnál, ha kevésbé fáradsz? Ha az ujjaid nem ólom nehézséggel mozognak, hanem lazán (és emiatt fürgén)?

Biztos, hogy segít, ugye? Ebben segít ez a gyakorlat.

Fontos! Nehogy megrántsd az ujjaidat ezzel a feladattal! Ne vidd túlzásba ezt a gyakorlatot! Nem egy nap alatt fognak kilazulni az ujjaid, hanem ha rendszeresen csinálod hosszabb időn át. Ezért ha érzed, hogy egy kicsit feszülnek az ujjaid, vagy az alkarod, az már bőven elég! A megrántott izmok, inak rendkívül lassan gyógyulnak a kézben, így sokáig nem tudnál gyakorolni, ha nem figyelsz.

 

Itt a videó:

 


Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Egy kis gondolat “Fürgébb, gyorsabb, lazább ujjak? Próbáld ezt ki…

  • Gábor

    az nagyon jó meg minden 😀 tényleg gyorsabb 😀 de a pengető kezem most így első alkalommal elmaradt nagyon 😀 balkezem már végig játszotta az egészet tökéletesen a jobb kezem meg a végétől 2-3 hangal hiányzik 🙂 de azért köszi a videót 😀 ezer hála 😀